262 |
liknar detta (till funktionalitet sett). |
liknar detta (till funktionalitet sett). |
263 |
|
|
264 |
\emph{``Ett väl-designat GUI låter användaren göra fel''} |
\emph{``Ett väl-designat GUI låter användaren göra fel''} |
265 |
(Grand, M. 1999)\\ |
(Grand, M. 1999) |
266 |
|
|
267 |
Detta är viktigt därför att om det inte går att göra fel, |
Detta är viktigt därför att om det inte går att göra fel, |
268 |
eller viktigare att återhämta sig från ett fel utan en |
eller viktigare att återhämta sig från ett fel utan en |
269 |
förlust, då kommer användaren att ta det lugnt och |
förlust, då kommer användaren att ta det lugnt och |
333 |
konceptuella modell. Allt annat skall ses som |
konceptuella modell. Allt annat skall ses som |
334 |
underordnat för att göra modellen klar, tydlig och |
underordnat för att göra modellen klar, tydlig och |
335 |
konkret. Detta är nästan tvärt emot hur den mesta |
konkret. Detta är nästan tvärt emot hur den mesta |
336 |
mjukvaran utvecklas.''}(Liddle, David. 1996)\\ |
mjukvaran utvecklas.''}(Liddle, David. 1996) |
337 |
|
|
338 |
|
|
339 |
Preece, Rogers and Sharp 2002 definierar en konceptuell |
Preece, Rogers and Sharp 2002 definierar en konceptuell |
340 |
modell som \emph{``en beskrivning av det föreslagna |
modell som \emph{``en beskrivning av det föreslagna |
341 |
systemet i termer av integrerade idéer och koncept om |
systemet i termer av integrerade idéer och koncept om |